donderdag 4 oktober 2007

Synopsis E-learning

E-learning is een erg breed begrip. In het artikel wordt E-learning vergeleken met een online gameworld. De strekking is dat je bij een game zelf dingen kunt aanpassen, kunt communiceren met andere gamers, zelf levels kunt toevoegen etc.. Ik vond het een lastig artikel aangezien ik zelf de vergelijking niet zo zie. Een game is toch meer iets wat je in je vrije tijd doet, omdat je het graag wilt. Leren is iets wat je doet voor je toekomst en niet omdat je daar heel veel plezier in hebt.
De vergelijking met de virtual communities zette mij een beetje op een verkeerd spoor. Ik dacht meteen aan een soort Second Life achtige wereld, waarin iedereen digitaal aanwezig is. Dit was echter niet helemaal wat de auteur bedoelde, begreep ik later.
In de lezing werd echter weer een andere vorm van E-learning belicht, hier raakte ik een beetje van in de war. De spreker van deze week haalde het artikel wel even aan, maar ik had niet echt door wat nou de overeenkomst was met wat hij vertelde.

Geen opmerkingen: