maandag 15 oktober 2007

Werkcollege 5

In dit werkcollege was het thema digitale televisie. We hebben kort gereflecteerd op de lezing en de reacties waren veelal positief. Het viel alleen op dat er weinig reacties en vragen waren vanuit 'het publiek' en dat kwam vooral doordat er niet de ruimte voor was tijdens de lezing.
We deden een oefening waarbij de rollen werden omgedraaid ten opzichte van vorige week. Ik moest deze keer voorzitten. Het was nogal plotseling en ik vond het erg spannend. Het was lastig om goed in te grijpen, ook omdat mijn groepsgenoten geen naambordjes hadden en ik dus niet goed kon aanwijzen wie er mocht praten. Verder viel me op hoe lastig het is om echt de hele tijd je aandacht te houden bij wat iedereen zegt, welke thema's er voorbij komen en hoe ik kon zorgen dat de discussie niet op een punt bleef hangen.
Achteraf had ik het gevoel dat het een beetje chaotisch was en ik misschien niet genoeg had ingegrepen. Ondanks dit kreeg ik positieve reacties; zo kwam Sarah naar me toe en zei dat ze vond dat ik het goed had gedaan. Daar was ik wel blij mee en gaf me een toch wat zekerder gevoel.
Na de oefening, die dus voor mij deze week erg leerzaam was, kregen we een presentatie over digitale televisie. Het debat hierbij ging wel goed en er komen elke week weer nieuwe dingen aan de orde die opvallen. Zo ondervond Nikos dat het veel effect heeft als je iemand intimideert met je blik. De presentatie was goed en het debat viel eigenlijk op het juiste moment een beetje stil, het was ook tijd om te stoppen.
Ik vond dat Isabella zich deze week zeer professioneel heeft opgesteld naar de omstandigheden.
Onze groep wordt ook steeds wat hechter en gezelliger, dat is erg leuk om te zien!

Geen opmerkingen: