zondag 21 oktober 2007

Werkcollege 6

We begonnen dit werkcollege met de indeling van de groepjes. Ik werd benoemd tot voorzitter voor het einddebat. In het begin was ik hier wel een beetje onzeker over maar toen ik hoorde dat je het met zijn twee mocht doen, leek het me steeds leuker om voorzitter te zijn. We hebben geoefend met de samengestelde debatgroepjes en de eerste keer dat ik met Steven moest voorzitten, ging niet helemaal gesmeerd. We moesten echt nog even onze draai vinden en de tweede keer ging het dan ook een stuk beter. Het bleek dat Steven het fijner vond om een inleidend praatje te houden en ik me meer prettig voelde bij het leiden van de discussie. Deze rollen hebben we dan ook afgesproken voor het einddebat.
Onze stelling is: Het auteursrecht moet worden gehandhaafd. Ik heb er erg veel zin in!
Na de pauze kwam het laatste groepje met hun debat over de digital divide. Dit was een erg raar debat. De stelling was: Digital divide bestaat niet. Een vreemde stelling want je kan er onmogelijk omheen. De discussie liep totaal niet...tot dat Isabella zich er in ging mengen, toen werd de discussie fel en agressief en er kwam veel power naar boven. Het was erg grappig om te zien hoe het liep en er werd nog lang over na gediscussieerd.
Op naar dinsdag!

NB: De lezing die hoorde bij dit college heb ik gemist wegens ziekte...


Geen opmerkingen: