donderdag 4 oktober 2007

News Flash: VVD start kabinet game

De VVD komt met een game waarin Wouter Bos de schatkist leeg haalt en Mark Rutte de schatkist probeert op slot te doen. In de Telegraaf staat te lezen hoe het spel werkt en natuurlijk heb ik zelf ook even stiekem gekeken.
Ik vind het leuk gedaan van de VVD om op een minder serieuze manier toch een serieus onderwerp aan te snijden. Je publiek is groot en er komt opspraak. Aan de andere kant gaat het wel wat ver en zou je de VVD daardoor minder serieus kunnen nemen. Wouter Bos is niet blij met de game. Ik vind dat hij hier wel tegen moet kunnen, immers; hoge bomen vangen veel wind. Er zijn al meerdere malen politieke games geweest. Tijdens de verkiezingstijd heeft Femke Halsema van groen links een soort TOMTOM systeem gemaakt. Zo hoorde je haar stem en zij ze dingen als: " sla hier links af, hey daar rijdt Wouter TOET TOET!" Ik kan hier de humor wel van inzien en ik denk dat het een slimme zet is om meer mensen (vooral jongeren) ook op de hoogte te stellen van de politieke problemen.

Geen opmerkingen: