woensdag 19 september 2007

Second Life stelling

stelling: Second Life is een hit en gaat nog heel groot worden

Ik ben het oneens met deze stelling. Ik denk dat Second Life meer een kortstondige hype was. Ik denk dat mobiel internet, wat nu veel meer in opmars is, veel belangrijker gaat worden. De GPS ontwikkeling is hierbij ook erg belangrijk. Zo zou ik me kunnen indenken dat er mobiele profielen sites komen waarbij je online kunt zijn en dat je in een straal van bijvoorbeeld 100 meter kunt zien wie er nog meer online zijn. Ik denk dat deze interrealiteit veel meer een hit gaat worden. Misschien kan SL hier nog wel in intergreren. Op zich zelf staand zullen de virtuele werelden niet echt een succes worden denk ik. Mensen socializen toch liever in real life. Mensen willen niet graag bedrogen worden en op Second life, waar iedereen kan zijn wie die wil, is deze kans vele malen groter dan in onze echte wereld.


Informatieve stelling: Second Life is een goede plek om je fantasie werkelijkheid te laten worden.
Provocatief: Over 10 jaar zit iedereen op Second Life of in een soort gelijke virtuele wereld.
Kritisch: Is second Life wel zo'n evolutionaire ontwikkeling?

Geen opmerkingen: