donderdag 13 september 2007

News Flash: Sony's Second Life-kloon krijgt gestalte

Met oog op aankomend college leek het mij leuk dit bericht te plaatsen. Op Emerce zag ik het bericht dat Sony komt met een soort cloon van Second Life. Nou had ik tijdens de cursus Nieuwe Media al een trailer gezien van deze nieuwe virtuele wereld Home. Ook al beweerd Sony anders, Home heeft veel weg van second life. Het wordt waarschijnlijk wel nog uitgebreider. Er is ook sprake van een samensmelting tussen de twee werelden.

Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan lopen met de virtuele wereld van Sony. Ondanks dat Second Life een doorbraak was in de internet wereld, vraag ik me af hoe groot het succes is. Ik ken niemand die zich begeeft op deze virtuele grond, of iemand die iemand kent die op Second life zit. Wie weet brengt Home hier verandering in, doordat ze nog geavanceerder moet worden dan Second Life. De virtuele wereld zal nog meer door de realiteit heen gaan lopen, ik vrees voor een sociaal leven buiten het internet, de tijd zal het leren...

Geen opmerkingen: